Спонукало мене написати цю невелику статтю численні запитання покупців і користувачів даної магнітоли. Магнітола давно продається у нас на ринку, досвіду з експлуатацією та ремонтом накопичилося багато, а в Інтернеті не закінчується обговорення на тему «купувати чи не купувати» – ось тому, власне кажучи, ця стаття і з'явилася.
Ну і почнемо з самого кореня ... чому все-таки "PIONEER"?
А діло було так. На зорі 90-х було дуже модним мати в авто що-небудь з написом Pioneer, Sony, Kenwood (ну напевно так само модним здавалося носити на собі щось з написом Адідас, Ребук і т. д). І власне кажучи, не важливо було, що ніякого відношення ці написи до фірми оригіналу не мають. По-перше, ніхто не розбирався, а по друге - коштував оригінал заоблочно і дозволити його могли далеко не всі. Плюс до всього потурання митних органів дозволяло завезення цих підробок. Зараз з останнім уже суворо, але наші навчилися клеїти етикетки вже на місці, тут багато розуму не треба, освоїти цю технологію ми змогли. Власне на цій хвилі і стали завозитися в Одесу на 7км представниками торгової діаспори з Індії та Афганістану ці магнітоли з гучною назвою "Pioneer". Вже не важливо, кому з них першому приснилося назвати магнітолу Pioneer PI-803, але ця магнітола завдяки своїй ціною і функціональності швидко завоювала український ринок. Звичайно ж ніякого відношення до оригінальної фірмі Пионеер ця магнітола не мала. У японської фірми Пионеер навіть немає схожої моделі, тому то й підробкою цю магнітолу назвати складно, адже підробляти по суті нічого, т. к. оригінал просто відсутній. Існує ще думка, що, мовляв, є такий підрозділ японського Піонера, яке випускає в Китаї свою бюджетну продукцію (китайський Піонер)– так би мовити для країн третього світу. Це нісенітниця, не вірте. Якщо б японці випустили цю магнітолу, то, думаю, на наступний день весь завод на чолі з генеральним зробили собі харакірі. І ось магнітола у біло-червоній коробочці з гордим написом PIONEER пішла розходиться по руках наших співвітчизників. Далі складніше: лаври першопрохідців не давали заснути другій половині торговельної діаспори з Індії та Афганістану, які як то прогавили цей момент поділу ринку бюджетних магнітол, і ось вже друга половина завозить таку ж магнітолу, але вже від іншого заводу (а хто ж розкриє таємницю, у кого які постачальники виробники). І що тут власне думати так назвемо її так само: Pioneer PI-803, тим більше бренд і назва вже відомий в країні. Далі прокидається третя частина торговельної діаспори перерахованих вище народів (до речі, я спочатку був здивований, як багато представників цих країн завоювало ринок постачальників електроніки з Китаю – потім зрозумів, вони там всі родичі). Не буду говорити під якою назвою і вони почали пропонувати цю магнітолу. До речі, цим пояснюється ходіння трьох варіантів цієї магнітоли. Зовні вони майже однакові, хоча не значні відмінності все-таки є як зовнішні (розмір роз'єму живлення і сигнальний роз'єм, форма кнопок, меню і т. д.). Нутрощі так само різні, хоча є модулі взаємозамінні. Цим і пояснюється труднощі в підборі прошивок – прошивки не взаємозамінні, всеж таки виробники різні, ось чому спроби прошивати цю магнітолу призводять до отримання кругляка – хоч, мовляв і PI-803, але прошивки не підходять один до одного. І кожен шановний продавець з Азії Вам буде говорити, що це у нього оригінальний Pi-803, а інші торгують підробками – не вірите? Зателефонуйте на 7 км. до Речі, і у нас трапляються періодично такі курйози:
- Ало, Ви продаєте Пионеер ПІ-803?
- Так, ми, але Ви повинні розуміти, що до теперішнього Піонеру ця магнітола відношення не має.
- Як так!? Мені потрібен справжній PI803 Pioneer, я тоді краще куплю у Ваших конкурентів, нехай у них дорожче на 100-200 грн, зате оригінал.
- Та зрозумійте, що оригінал Pioneer коштує в три рази дорожче, ні як не на 200 грн, а оригінал PI-803 взагалі не існує такого поняття...
пі-пі-пі-пі-пі (гудки). На жаль ще багато людей, які не звикли жити за нав'язаними правилами недобросовісних торговців і часом важко переконати їх у зворотному. Але все ж більшість розуміють, що це Китай, причому бюджетний і особливих ілюзій собі не будують. Максимум, що запитують – це хоч завод?, не на колінах збирають?
Пару слів про упаковку, так для відомості. Всі три варіанти магнітоли йдуть в однакових! коробках. Червоно-білі. Раніше на них писалося Pioneer PI-803, потім коли заборонили завозити підробки , стали робити коробки без написів, а наклейки Pioneer клеїлися вже на місці, ну а зараз написом Пионеер вже нікого не здивуєш (народ став грамотним), і тому на коробці в кращому разі залишилося PI-803 – менше проблем при перетині кордону. З приводу однакових коробок: в свій час задався питанням, чому магнітоли з різних заводів йдуть в однакових коробках? Навіть свого часу відчув шок: як-то замовляли пробну партію бюджетного відеореєстратора HD-198, 185. Заводів виробників цього реєстратора в Китаї багато, вибрали з десяток виробників і замовили пробну партію від кожного заводу. Прийшли ці реєстратори, причому різні, трохи з відмінностями зовні, і сильно з відмінностями всередині, що підтверджувала теорію різниці заводів виробників. Але ось коробка у всіх була однакова. Таке враження, що на весь Китай одна друкарня. Досі не можу зрозуміти цю кухню.
Тепер давайте про основне, тобто про якість та ремонтно придатність магнітоли.
Ох вже цей Інтернет.... спорів, криків про магнітолу греблю гати.
Не буду вдаватися в цей спір, наводжу і відповідаю на найпопулярніші питання і проблеми.
1. Ремонтно придатність. Кажуть, що відремонтувати неможливо, якщо накрилася, то це назавжди. НЕПРАВДА. Чудово ремонтується, навіть і не пам'ятаю, що б ми не змогли оживити якийсь екземпляр. Потрібен хороший майстер і крапка.
2. Не перемикається на камеру заднього виду. ПЕРЕМИКАЄТЬСЯ, причому, як і належить автоматично, при цьому тикати в екран для включення камери не потрібно. Вся справа в правильному підключенні: не забуваємо підключити синій провід REVERSE до харчування ліхтаря заднього виду і буде все в порядку. Мені як то подзвонив розсерджений покупець з цією претензією, мовляв, не включається камера автоматом, і машина нова, і встановлювали магнітолу фахівці 99 рівня на сервісному центрі ... (не хочу ображати виробника машин, назва не наводжу). Потім далі зателефонував один з фахівців 99 цього рівня, і ми вже по телефону його прокачали до сотого. Будьте уважні з вибором фахівців по установці.
2.1. Проблема. Камера включається автоматом, але потім на 2-3 разів перестає включатися, потім знову нормально. Як правило, виявлялася проблема чомусь на японських іномарках, де є CAN шина (пов'язана проблема з особливістю харчування в цих авто). Заводський брак у стабілізаторі живлення, легко усувається, але тільки лагодити.
3. Якість звуку. Якість звуку за свої гроші навіть нічого, на 4+. Звичайно до оригінального Піонера далеко ще, але нудити не буде.
3.1. У багатьох чутно шипіння звуку. У одних сильно чути, в інших слабо, але чутно, у третіх все Ок. Є така проблема і, знову ж таки пов'язана з заводським браком. Ось тут хто цю проблему і як не намагався перемогти. Як то раз подзвонив один господар такої магнітоли з Харкова, відразу сказав, що не купував у нас, але попросив допомоги в усуненні шуму в звуці. Дуже довго він її носив по всім майстрам і шаманів, але ніхто не зміг вирішити цю проблему. Ми не відмовили, вислав він магнітолу нам. При розтині магнітоли довелося нашого майстра приводити до тями: в магнітолі кожна плата була акуратно перемотана фольгою і заземлена. Такий ось алюмінієвий сендвіч від наведень. Клієнт сказав, це вже останнє, що могли придумати в боротьбі позбавлення від шумів – не допомогло. Прошу вибачення, спосіб усунення не можу викласти, той самий майстер попросив мене цього не робити, все-таки це його хліб і вода, як він говорить(хоча я підозрюю, що і ковбаса там теж).
Ну і як то прийшла нам ціла партія таких магнітол з Китаю з явно вираженим шумом, що ми не змогли стерпіти і довелося всю партію нам переробляти. Але така ж партія прийшла і в Одесу, ну а там ніхто переробляти не став – ось і гуляють по Україні шиплячі і шумливі PI-803 і наводять страх і жах. А в масштабах поставок з Одеси – це близько 10 000 примірників таких точно ходять.
4. Слабкий прийом радіо. Підтверджую, є таке, хоча і не однозначно. І ось чому. Наводжу приклад з Тюксоном, т. до. саме чомусь часто приїжджали до нас власники цих машин і ми помітили такий момент. Рідна антена Тюксона добре приймає сигнал на рідну штатну магнітолу. У р. Чугуєві від радіовежі близько 60км, ловить не всі, але багато станцій. Ставимо ПИ803, підключаємо рідну штатну антену – не ловить ні чого. Точніше одну-дві станції і з шипінням. Ставимо зовнішній підсилювач, те ж саме, ставимо фільтра різні – те ж саме, ефект майже нульовий. Ставимо китайську антену за 6 доларів і диво! Ще краще ніж на оригіналі. Ловить всі станції і навіть в стерео режимі. І ось таких Тюксонов зі штатними антенами було не один десяток. Помітили, що зі штатними антенами машин Ауді, БМВ, Мерседес магнітола прекрасно уживається і прийом відмінний. Тобто що то з приймачем все таки у магнітоли є (швидше за все хвильовий опір підсилювача ніхто в Китаї не вимірював, як вийшло, так і залишили), але якщо що, то проблема вирішується установкою іншого антени (бажано теж китайської).
5. Білий екран. Згорає відеопроцесор, летить він, як правило, від стрибків напруги при запуску двигуна. Буває, не так часто, але лагодиться.
5.1. Захистити магнітолу від стрибків напруги при запуску двигуна допомагає правильне підключення магнітоли, яке більшість ігнорує. А також встановленням фільтрів харчування, продаються такі спеціально для згладжування стрибків. Але перше: підключайте правильно харчування, не два дроти разом жовтий і червоний і на +12! А жовтий на АКБ, червоний на ключ запалювання. Під час пуску двигуна, саме наявність червоного проводу на замку запалювання дозволяє блокувати надходить харчування на магнітолу. Хоча тут виявляється слід.недолік магнітоли. (про правильному підключенні дивіться статтю в цьому ж розділі).
5.2. Багато споживає в режимі очікування. Так, забагато. За тиждень може посадити АКБ. Вирішення проблеми: або знімати клеми на АКБ, або приєднати через кнопку, що б вимикати її повністю, коли залишаєте машину.
6. Клинить екран при висуванні. Трапляється. Все що рухається із пластмаси – в машині обов'язково рано чи пізно вийде з ладу. Це відноситься і до оригінальним Піонерам, Соні і т. д. – у них теж це проблема існує. Мороз, мастило підмерзає, пил, бруд, навантаження на шестерні зростає і в один прекрасний момент вони лопаються. Буває що при цьому ще й моторчик згорає. Лагодиться або залишається для ручного керування: так – руками теж можна рухати екран.
7. Рідко, але зустрічається ще такий казус: бачить картку пам'яті з навігацією, то ні. Але частіше не бачить. Заводський брак. Проявляється протягом тижня експлуатації. Проблема в стабілізаторі живлення на картку пам'яті, міняємо стабілізатор і вуаля - все працює.
Ну вот, наверное, это все основные вопросы по ремонту, если что вспомню - буду добавлять. Конечно, выявляются и единичные проблемы, но это больше связанно не с браком магнитолы, а именно с ее распространенностью. Поясню, когда я работал мастером по ремонту быт.техники, мне очень часто носили на ремонт видеомагнитофоны Panasonic – но не из-за того что, Panasonic часто ломается и это плохая фирма, а потому, что этого Panasonicа была у людей тьма тьмущая – в основном в свое время видеомагнитофоны и покупались только Panasonic. Ось і зараз багато користувачів магнітоли ПИ803, ну і відповідно багато їх поломок.
Ну а в цілому магнітола, як на мене, свої функції виконує на тверду четвірку. В міру надійна, в міру якісна і прийнятна за ціною. Тут без варіантів, точніше раніше було без варіантів. А зараз варіанти вже є – телефонуйте, підкажемо.
Рязанов Дмитро, BigBaza.com.ua